Sol, och vad den för med sig...

Solen skiner men värmen är på vift.. Snart kommer den förmodligen tillbaka...

Varför alla dessa måsten och förplikterser.. Det är bara du själv som kan styra över dem. Alla måste göra karriär, vara en bra vän, flickvän kanske fru och mamma... Men det är bara du som väljer var du sätter gränserna. Ingen kan vara allt. Vissa dagar får man faktiskt prioritera sig själv..

Nu är våren här och allt borde vara toppen, men just på våren kommer kanske ångesten., sommaren är på väg. Ja, man ska vara brun, fräch och smal. man ska också ha tid med allt annat..  Jobba, ge allt på jobbet, visa framfötterna. Träffa sina vänner, och alla vänner som man inte träffar måste man ringa och så ska man ha tid och göra det man vill också. Ja tiden räcker inte alltid till...

Men oj vad mycket tid jag har.. Jag jobbar inte mycket alls och hinner träffa de vänner som har tid med mig. och ringa de som jag alltid borde ringa.. Göra alla måsten. Dock blir inte mycket gjort! När man har all tid för annat så blir det så mycket.

Solen skiner ju, då vill jag bara ligga i solen äta melon och jobba på bikini kroppen.. Ja snart är det för sent.

och tänk när solen skiner är det alltid rätt att dricka vin.. Jag uteserveringarna är ju till för det. På sommaren är så mycket ok. Det man gör på semestern ja, det räknas liksom inte....  Och när våren kommer så måste man ta vara på soldagarna och kvällarna kanske på en trevlig uteservering med sina vänner. Finns det något bättre? Inte mycket..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback