Hemma

Nu är jag hemma i regniga Göteborg.. Alla säger att det är typiskt Aprilväder, men det enda aprilväder jag kommer ihåg är för 5år sedan då var jag hos min kompis i hennes trädgård och hade vattenkrig och låg och solade... Det var sommar väder.
Jag har bara vårkläder med mig i hopp om att våren var här. Det är tur att jag har en mamma och systrar att låna kläder av.
Dom säger att det ska bli fint väder imorgon.. hoppas det. Livet är så mycket lättare på sommaren och varma våren. Det känns som om alla problenen strålas bort. Ja ja, jag har sån fruktansvärd beslusångest vad jag ska göra till höstern... Jobba kvar? Det är så krävande med 3små flickor, delvis är det mitt eget fel för att jag hela tiden måste vara så pedagogisk... Ta i tumed varenda liten sak... Men det lönar sig.. Och jag älskar dom och vill absoulut inte lämmna dom. Problemet är att jag vill ha ett heltids jobb inte flänga omkring hos familjen och på förskolan. fast jag börjar känna mer och mer att jag vill stanna. Motsatsen till förut då jag inte ville stanna. Jag tror också att man behöver lite omväxling i sin tillvaro.

Eller ska man börja plugga. ??? nja, jag vill jobba och tjäna pengar och ut och resa.. men då kommer vi till sparandet.. Jag älskar att shoppa och vill hellst bara göra det och då är det inte lätt att åka ut och resa... kanske ska man åka till australien först och jobba lite och sen åka ut och resa med ihop jobbade pengar.. kanske det.. nu ska jag försöka att få liv i min syster. och rasa ut i regnet ner till solariet. Man måste få sol på någotsätt.

Och vart är hem? det får jag klura på.. Jag tror dock att mitt Göteborg är hem...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback